Viestintä
Seuran viestinnästä ja markkinoinnista vastaa toiminnanjohtaja yhdessä hallituksen viestintävastaavan kanssa. Viestintää tukee seuran markkinointi ja viestintätiimi. Viestinnän tehtäviä seurassa on mm. seuran sisäisen viestinnän kehittäminen, tiedottaminen medialle, sosiaalisen median päivittäminen ja päivitysvastuiden jakaminen.
JNV-Blogi kerää yhteen seuran arkea ja tunnelmia niin treeneistä, kisoista kuin tapahtumista jäsenistön luettavaksi. Blogikirjoitukset julkaistaan keskitetysti noin kerran kuukaudessa ja aiheita voi ehdottaa toiminnanjohtajalle.
Seurakirje julkaistaan noin kerran kuukaudessa. Seurakirje lähetetään postituslistan mukaan sähköpostilla ja viestin sisältö kasataan MailChimp-sovelluksella. Seurakirje yhdessä JNV-blogin kanssa korvaa aiemman painetun Kuperkeikka-seurajulkaisun. Seurakirjeessä ilmoitetaan seuran ajankohtaisista asioista ja kerrotaan uusimmista blogikirjoituksista. Seurakirjeen postituslistalle lisätään uusien jäsenten sähköpostiosoitteet kaksi kertaa vuodessa mutta postituslistalle voi liittyä myös jnv.fi-nettisivujen etusivulta.
Viikkokirje lähetetään sähköpostitse tarvittaessa valmentajille, ohjaajille, jojolle ja hallituksen jäsenille kiireisempien ajankohtaisen asioiden tiedottamiseksi. Viikkokirje ei kuitenkaan nimestään huolimatta tule joka viikko ellei ole tiedotettavaa. Viikkokirjeestä vastaa toiminnanjohtaja.
Sosiaalinen media
Seuralla on oma Facebook-sivu, Instagram-tili ja Youtube-tili. Päivitysvastuu on pääasiassa seuran päätoimisilla sekä markkinointi ja viestintätiimillä. Sosiaalisen median tileille toivotaan kuitenkin sisältöä joukkueiden ja ryhmien toiminnasta mahdollisimman paljon. Kilpailujen ennakkotunnelmista tai kilpilutuloksista sosiaalisen median päivityksen tekee yleensä osallistuvien joukkueiden valmentajat. Katso myös sosiaalisen median pelisäännöt.
Markkinointi
Markkinoinnin tehtäviin kuuluu markkinointisuunnitelman luominen, seuran toiminnan ja tapahtumien markkinointi, seuran tunnettavuuden lisääminen, yhteistyökumppaneiden hankinnan organisointi ja sponsoriyhteistyön kehittäminen. Seuran yhteyshenkilönä markkinointi ja viestintäasioissa toimii ensisijaisesti seuran toiminnanjohtaja.
Markkinointimateriaali
Seuran logot voit ladata materiaalisalkusta.
Sponsorointi
Seura hakee jatkuvasti yhteistyökumppaneita ja sponsoreita tukemaan seuran toimintaa ja seura myös kannustaa kaikkia jäseniä myös luomaan sponsoriyhteistyötä. Yhteistyökumppaneille voidaan tarjota vastineeksi mm. näkyvyyttä seuran tapahtumissa, seuravaatteissa, internet-sivuilla tai sosiaalisessa mediassa sopimuksen mukaan.
Myös joukkueelle voi hakea sponsoreita, tällöin seura hoitaa yhteistyösopimuksen ja laskutuksen. Muistathan kuitenkin että:
- Sponsorointi ei voi kohdistua verovapaasti yksittäiseen urheilijaan, vaan aina joukkueeseen tai ryhmään.
- Sopimus tehdään kirjallisena, seuralla on sopimuspohja valmiina jonka saat toiminnanjohtajalta
- Sopimus tulee allekirjoittaa seuran nimenkirjoitusoikeuden omaavien toimesta, toiminnanjohtaja tai puheenjohtaja
- Sopimuksessa on selkeästi käytävä ilmi sponsori, maksun suuruus ja vastike, jonka joukkue sponsorille antaa saamastaan tuesta
- Muista sopia myös mahdollisista painatuskuluista
- Näkyvyyttä voi tarjota joukkueen omassa sosiaalisen median kanavassa tai joukkueen omalla alasivulla tai urheiluvaatteissa.